Medlemsmöte den 19 september 2023

Vi var 11 medlemmar som var med på medlemsmötet.

Jan Edman visade och berättade om sin samling och passion till Leicas kameror, flera väldigt gamla och några nyare digitala.
Mycket intressant och spännande att få hålla i och prova dessa rariteter.

Därefter visades det svart/vita bilder från medlemmarna med diskussioner om dessa och hur  vi tar fram svart vita bilder, fotograferar vi direkt i svart vitt eller fixar vi det i bildbehandlingsprogrammet?

Vi tog en fika med goda kakor som Ulla hade bakat.

Därefter fortsatte vi med svart/vita bilder.

Det framkom önskemål om att byta veckodag för medlemsmötena från tisdagar till torsdagar.
Vi beslöt att from nästa möte så blir det den 26 oktober i stället för den 24:e och den 23 november i stället för den 21:a. Vi flyttar även kvällsfotograferingen den 5 december till den 7:e. Fotoutflykten lördagen den 14 oktober ligger kvar.

Den 26 oktober kommer Jörg att visa fåglar i bilder från sin stora bildskatt med fantastiska fågelmotiv. Läs mer om Jörg på hemsidan. På hemsidan hittar ni också bild från mötet. Jan kommer att visa grunderna i bildbehandling och förslag på olika gratisprogram för detta. Så detta kommer att bli en riktig bildkväll. Varm välkomna den 26 oktober kl 19.00 Vuxenskolans lokal.

Styrelsen efterfrågade även om det finns intresse för att starta någon studiecirkel i Vuxenskolans regi till våren.
Med vänliga fotohälsningar

Lars C