Mönsterås Fotoklubb medlemsmöte den 22/8 2023.

Så har Fotoklubben haft sitt första medlemsmöte för hösten.

Vi var 13 st, 4 kvinnor och 9 män.

Vi började med att styrelsen presenterade sig och sedan fick medlemmarna presentera sig och berätta lite om sitt fotograferande. Det finns mycket kunnande bland våra medlemmar förstår jag, många har fotograferat sedan 50-60-70-talet. Ska bli spännande i fortsättningen att få se mera bilder och ta del av allas kunnande.

Temat för kvällen var att vi alla skulle ta med några bilder som vi kunde diskutera kring och visst hade alla gjort det. Vi fick se många och bra bilder som vi pratade om.

Vi fick också förmånen att se bilder utskrivna på papper (Erling A) och visst är det skillnad att se bilder på väggen och att hålla i dem. Man gör aldrig bilden riktigt rättvisa på väggen med en projektor. Men det är väldigt praktiskt och bra.

Vi gjorde en kaffepaus i halvtid, med fika till självkostnadspris, 25 kr, som Ramona hade fixat med hembakat bröd och kakor, till stor förtjusning för oss alla. Tack Ramona, fantastiskt gott!

Efter fikat så fortsatte vi med bildvisning och diskussioner om bilderna.

Det var roligt att träffas och jag ser fram emot nästa medlemsmöte och hoppas att ytterligare medlemmar dyker upp.
Tänk på att alla fotointresserade är välkomna oavsett hur länge och med vad man fotograferar.

Temat nästa gång som är den 19/9 kl 19.00 i Vuxenskolans lokal är svart/vitt. Ta med bilder för visning och diskussion. Vi lär av varandra.

Hälsningar Lars
Ordförande.